Može li Nokia 8 ozbiljnije konkurirati ostalim flagship uređajima na tržištu?
Novinari diljem svijeta jučer su s uzbuđenjem prenosili vijest oko predstavljanja dugoočekivanog Nokijinog flagshipa. HDM Global je u vrlo kratko vrijeme na tržište lansirao nekoliko uređaja, a s Nokijom 8 u konačnici pokrio većinu cjenovnih rangova i zaokružio svoju ponudu. Iako su prethodni modeli dobro prihvaćeni, Nokia 8 je, za razliku od njih, flagship uređaj. Samim time, kriteriji su stroži, a konkurencija nemilosrdna. Ima li na tržištu mjesta za još jedan flagship i što Nokia 8 nudi u odnosu na ostale premium uređaje?
HMD Global je u slučaju prethodnih, jeftinijih modela, donekle mogao igrati na kartu nostalgije među starijim generacijama. Na kraju krajeva, dugo smo čekali Nokia telefon pokretan Androidom, zar ne? Međutim, treba ipak napomenuti da budućnost branda i kompanije uvelike ovisi upravo o ovom posljednjem telefonu. Ime “Nokia” prije je značilo puno toga. Prije svega kvaliteta i inovacija. Ukoliko HMD Global želi vratiti takav ugled Nokia brandu, to zasigurno neće učiniti s osrednjim Nokia 3, 5 i 6 uređajima.
Čisto Android iskustvo uz Snapdragon 835 u pakiranju koje će brzo izaći iz mode
Poznato je da će Nokiu 8 pokretati posljednja inačica Androida, ujedno bez ikakvih dorada. Drugim riječima, HMD niti na koji način nije modificirao OS, što znači da nas očekuje čisto Android iskustvo koje svi najviše volimo. S druge strane, hardware je također na razini koju biste očekivali od flagship uređaja za ovu godinu. Tu je Snapdragon 835 s osmojezgrenim (4×2.45 GHz Kryo & 4×1.9 GHz Kryo) CPU-om, 4 ili 6 GB radne memorije (ovisno o količini prostora za pohranu), Adreno 540 GPU, dvostruka 13 MP stražnja kamera sa Carl Zeiss optikom + OIS te 13 MP prednja kamera s autofokusom.
Gledajući čisto ono što se nalazi na “papiru”, možemo vidjeti da Nokia 8 prilično zadovoljava sve uvjete koje bismo očekivali od modernog flagship mobitela, ali sve to je “upakirano” u pomalo staromodno kućište. U redu, možda malo pretjerujemo, ali dizajn Nokije 8 definitivno nije u korak s nekima od trenutnih flagshipa. Prije svega, to se odnosi na tradicionalniju prednju stranu, s prilično debelim obrubima oko ekrana i čitačem otiska prsta smještenim na dnu.
Zeiss se vratio
Kao jednu od glavnih značajki HMD navodi upravo kameru, točnije kamere. Iza se nalaze dva 13 MP, f/2.0 senzora s Carl Zeiss optikom i optičkom stabilizacijom. Kako smo već mogli vidjeti na nekim mobitelima drugih proizvođača, jedan senzor je monokromatski te se time postiže bolji kontrast na fotografijama. Kamera također ima i nekoliko posebnih značajki, kao što je primjerice “bothie” – način rada kojim istovremeno fotografirate prednjom i stražnjim kamerama. Prednja kamera mogla bi biti privlačna ljubiteljima selfija ili vlogerima, jer pored rezolucije od 13 MP ima i vrlo koristan autofokus.
Iz HMD-a su uvjereni kako Nokia ima realnu šansu protiv Samsunga i Applea
Tržište Androida postalo je izuzetno kompetitivno u posljednjih nekoliko godina. Prijetnje više ne dolaze samo od Samsunga ili Applea već i od sve boljih kineskih proizvođača kao što su Huawei ili Oppo. S druge strane, HMD će se pokušati diferencirati pomoću jedinstvenih značajki i tradicije koju nosi ime Nokia, a dodatnu prednost vide i u ranijem lansiranju mobitela, s obzirom da Galaxy Note 8 i nova generacija iPhonei još nisu na tržištu.
HMD mora pozicionirati Nokiju kao dobru alternativu nekima od poznatih flagshipa na koje su kupci već navikli, a nebitno je hoće li to ostvariti nižom cijenom ili nekim drugim čimbenicima. S druge strane, Nokia ima jednu veliku prednost, a to je ime koje još uvijek nešto znači, bez obzira na sve. Samopouzdanje donekle podižu i solidni prodajni rezultati ranije predstavljenih uređaja, iako HMD ima problema s kapacitetima i dostavom, no to ionako muči svaku mladu kompaniju.
Nokia 8 zaobilazi dva vrlo važna tržišta
Unatoč tome što HMD još nije objavio na kojim će se točno tržištima Nokia 8 prodavati, poznato je da će to inicijalno biti ondje gdje su kupci već navikli na nešto “višlje cijene” mobitela. Primarno, riječ je o zapadnoeuropskim tržištima te Bliskom istoku i Aziji, ali ne i Kini ili Sjedinjenim Državama.
Američko tržište, prema riječima kompanije, zahtjeva zasebnu strategiju nastupa na koju u ovome trenutku nisu spremni, stoga je odluka razmljiva, međutim, nije poznato zašto su izbjegli Kinu, s obzirom da se Nokia 6 ondje odlično prodaje. Preporučena cijena Nokije 8 inače je oko 5000 kuna, a nije poznato hoće li se prodavati i u Hrvatskoj.