Prihodi Alphabeta skočili uslijed potencijalnih otpuštanja i strateških promjena

Googleova matična tvrtka, Alphabet, objavila je svoje izvješće o zaradi za četvrto tromjesečje i fiskalnu godinu 2023., koja se završila krajem prosinca. Godišnji poziv usredotočio se na Googleova ulaganja u AI, uključujući kako pomaže pretraživanju i pretplatama da dosegnu 15 milijardi dolara godišnjeg prihoda od 2019. godine.

“Prošla godina donijela je novo uzbuđenje oko Gen AI,” rekao je izvršni direktor Sundar Pichai.

Tvrtka je prijavila godišnji prihod od 307 milijardi dolara, što je porast od 9% u usporedbi s 2022., što je dodalo 25 milijardi dolara prihodima za godinu.

Predsjednica Alphabeta i glavna investicijska direktorica, Ruth Porat, rekla je: “završili smo s jakim četvrtim tromjesečjem s konsolidiranim prihodima.”

Prihod za četvrto tromjesečje bio je oko 83,3 milijarde dolara, što je malo iznad onoga što su analitičari predviđali, prema CNBC-u. Povećanje prihoda označava 13% YoY (godinu za godinom) povećanje za tvrtku.

Porat je prošla kroz svaki aspekt izvješća o zaradi i rekla da je Google Search ostao najveći doprinositelj rastu prihoda.

Izvješće o zaradi za četvrto tromjesečje pokazalo je da pretplate snažno rastu, potaknute YouTube Premiumom i glazbom, YouTube TV-om i Google Oneom.

“YouTube je ključni pokretač naših prihoda od pretplata dostupan u preko 100 zemalja i regija YouTube glazba i premium imaju stvaran zamah. Privlače strastvene korisnike i donose sjajne povrate glazbenoj industriji i stvaraocima,” rekao je izvršni direktor Sundar Pichai.

“Zadovoljni smo s neprestanom snagom u Pretraživanju i rastućim doprinosom od YouTubea i Cloudu,” rekao je Pichai.

Prihod od YouTubeovog oglašavanja bio je 9,2 milijarde dolara u usporedbi s 2022. (7,96 milijardi), dok je prihod Google Clouda bio 9,1 milijarda dolara na kraju 2023.

Iako su Googleovi prihodi od oglašavanja, pretraživanja i ostalih prihoda porasli za 13% godišnje, stariji analitičar Thomas Monteiro na Investing.com smatrao je da su ti brojevi razočaravajući.

“Brojke prihoda od Alphabeta oglašavanja sugeriraju da korporacije širom svijeta još uvijek nisu sigurne o tempu smanjenja kamatnih stopa od globalnih središnjih banaka, čime čuvaju nešto prašine dok čekaju više tragova prije otvaranja svojih novčanika,” dodao je Monteiro.

Prihodi tvrtke od pretplata, platformi i uređaja, koji su se ranije nazivali ‘ostalim prihodima’, bili su 10,8 milijardi, što je povećanje od 23%, prvenstveno odražavajući rast prihoda od YouTube pretplata. Google je najavio brojna otpuštanja početkom 2023. i siječnja 2024., utječući na odjele za proširenu stvarnost (AR), Google Assistant i osnovni razvoj.