Recenzija: Super Mario Run za Android – najskuplja runner igra do sada
Super Mario Run za Android konačno je stigao. Kultna igra, čiji je dolazak na iOS dočekan s oduševljenjem, razgnjevila je dio Android zajednice jer smo se, kao i obično, morali oboružati strpljenjem i čekati vlastitu verziju. Ako ste u međuvremenu kojom prilikom uspjeli zaigrati Super Mario Run na prijateljevom iPhoneu, onda će vas obradovati (ili razočarati) činjenica da je Android verzija identična. Iako su se neki nadali da bi verzija za Android ipak mogla biti besplatna, kako to zna biti u pojedinim slučajevima, Nintendo je u Android verziji odlučio zadržati čak i istu cijenu. Nimalo obeshrabeni, jučer smo cijeli dan igrali Super Mario Run, a danas odlučili svoje dojmove zabilježiti u recenziji. Krenimo redom.
Super Mario Run za Android ne podržava Google Play – Nintendo po svome – kao i uvijek
Kao što Super Mario Run na iOS-u ne podržava Game Centar, tako na Androidu nema spremanja pozicija i sinkronizacije s Google Play Games servisom. Što to znači za nas igrače? To znači da ćete se u igri morati prijaviti s Nintendovim korisničkim računom kako bi kasnije, na drugom uređaju, mogli vratiti spremljene podatke. To i ne predstavlja toliki problem da vam budemo iskreni, ali zašto je Nintendo morao biti poseban i potpuno zaobići inače vrlo praktičan i ispoliran Google Play Games? No dobro, nakon što se prijavite, prolazite kraći tutorial dok se ne snađete i nakon toga možete krenuti s igrom prva četiri besplatna levela.
Vrijedi napomenuti da Super Mario Run za Android, isto kao i na iOS verziji, zahtijeva konstantnu vezu s internetom. U donjem desnom kutu s vremena na vrijeme pokaže se “loading” kružić koji vam daje do znanja da se u tome trenutku nešto preuzima. Koliko točno prometa Mario Run troši ne znamo, ali uzevši u obzir da svaki od tri game moda zahtjeva konekciju, pripazite ako ste spojeni na mobilni internet. U intervjuu za Mashable, producent igre, Shigeru Miyamoto, ujedno se dotaknuo i toga pitanja, a jedan od glavnih razloga zašto igra zahtjeva internet vezu je “sigurnost”, odnosno, prevencija piratizacije.
Super Mario Run prilagođen je mobilnim telefonima, ali i novoj generaciji igrača
Za razliku od Super Mario naslova koje smo igrali na Nintendu, Mario Run je u potpunosti prilagođen igranju na mobilnim telefonima. To se ponajprije odnosi na kontrole, odnosno, jednostavnost istih. Najveća promjena u odnosu na konzolaške verzije igre je da Mario trči sam pa čak i automatski preskače neprijatelje i manje prepreke. Vama stoga preostaje jedino da mu “kažete” kada treba skočiti. Unatoč super jednostavnim kontrolama, Mario Run uspijeva zadržati onaj pravi duh Mario igara na kakve smo navikli. Leveli su u skladu s tim, dobro osmišljeni i dobro prilagođeni automatskom trčanju. S vremenom postaju izazovniji i raznolikiji, a susrećete se s dobro poznatim neprijateljima i preprekama. Audio iskustvo posebno moramo pohvaliti jer je ono pravo, “nintendovsko”. Interakcija s izbornikom daje ugodan audio feedback, a zvukovi u igri vraćaju lijepa sjećanja.
Ipak, činjenica da će Super Mario Run igrati puno mlađih igrača koji su navikli na potpuno drugačiju mehaniku igre od nas, starijih generacija, Nintendo je morao uvesti određene promjene kako bi zadovoljio sve profile igrača. Tako je ubačeno puno noviteta koji se nikako ne uklapaju u duh originalnih Mario igara. Ponajprije, to je vraćanje na raniju lokaciju ako umrete, gdje vas balončić podigne i vrati par koraka unazad. Također, tu je “pauza” blok koji vas zaustavi kada stanete na njega kako bi se mogli pripremiti za izazovnije prepreke ispred sebe, a dodatno tome, prije svakog levela možete odabrati i “super easy” način, gdje imate beskonačno pokušaja i beskonačno vremena. Vaš jedanaestogodišnjak će ovo uzeti pod normalno, a vi koji ste odrasli uz NES? Teško.
“Samo” 24 levela i tri game modea
Igru sačinjavaju tri osnovna game modea. Prvi je World Tour, podijeljen na šest svjetova po četiri razine. Četvrta razina u svakom svijetu je zapravo kombinacija levela i borbe protiv bossa pa je nešto izazovnija od ostalih. Drugi mode, ako se tako može nazvati, je Kingdom Builder koji ujedno služi i kao home screen. Osnovna ideja iza Kingdom Buildera je obnavljanje kraljevine porušene od strane Bowser pa ćete ovdje na raspolaganju imati nekoliko vrsta građevina i ukrase kojima možete popunjavati prostor. Glavni dio svake kraljevine su žitelji, a njih ovdje predstavljaju gljive (toadovi) različitih boja. Njih sakupljate kroz treću cjelinu igre – Toad Rally. Riječ je o vrsti natjecanja u skupljanju zlatnika gdje se borite protiv drugih igrača svijeta. Zapravo, pored skupljanja zlatnika, cilj je što atraktivnije proći level i na taj način pridobiti fanove, odnosno toadove. Ako na kraju vremenski ograničene utrke imate veći broj bodova od suparnika, prelazi vam određeni broj toadova. Tako širite kraljevstvo, dobivate level up te otključavate nove zgrade, ali i posebne “goste” kao što je plavi Yoshi koji vam se pridružuje nakon što skupite 50 plavih toadova.
Neki će Nintendu zamjeriti što Super Mario Run za Android ima samo 24 razine, i doista, teško je naći bilo kakvu veću zamjerku koja bi zasjenila nedostatak sadržaja kao najveći problem. Štoviše, od 24 razine, u besplatnoj verziji dostupne su tek četiri. Jednom kad dovršite besplatne levele, sve što vam preostaje je natjecanje protiv drugih igrača i “građenje” kraljevstva, ako ne želite kupiti punu verziju igre. Iako je Rally sam po sebi zanimljiv i povećava trajnost, glavni mode ipak je World Tour i njegovim ograničavanjem Nintendo je ograničio čitavo iskustvo. Jasno da je to bio cilj, u konačnici je bitno da se igra proda, a početna četiri levela služe kao neka vrsta demonstracije što vas čeka ako posegnete u džep. Međutim, upravo ovdje dolazimo i do glavnog problema.
Novce ipak sačuvajte za nešto drugo
Cijena od 87 kuna mogla bi odbiti većinu igrača, ali veći problem od cijene je trajnost igre i količina ponuđenog sadržaja za taj iznos. Naime, osim što levela ima premalo, jednom kada ih završite teško da ćete se previše vraćati natrag i prolaziti jedan te isti level s ciljem otključavanja bonus sadržaja – jer ga nema. Izuzev specijalnih ljubičastih novčića koji se nalaze na teže dostupnim mjestima, nije da će vas igra nagraditi super stvarima ako se jednom te istom levelu vraćate deset puta. Drugim riječima, igra je zasitna i ne vidimo čime bi se opravdala tako visoka cijena. Da je Nintendo odlučio staviti neki simbolični iznos od dva-tri dollara, Super Mario Run bio bi idealan za ubiti tjedan dana vremena. Ovako je samo simpatičan, kratkotrajni naslov nedostojan vaših 87 kuna. Naravno, ne košta vas ništa igru isprobati, a možete je besplatno preuzeti s Trgovine Play.