Intervju: KEMCO ima nenadmašnu zbirku jRPG-a

Kemco rpg

Pravi ljubitelji RPG-a sigurno su čuli za naslove poput Valkyria Soul, Symphony of the Origin i Fantasy Chronicle. Radi se o trenutno najboljim jRPG igrama koje možete pronaći za Android, ali i za iOS. Iza njih stoji izdavačka kuća KEMCO (Kotobuki Solution), s čijim smo glavnim predstavnikom imali priliku odraditi kratki intervju. U nastavku pročitajte razgovor s Matteom Contijem iz KEMCO-vog mobile business odjela koji nam je odgovorio na nekoliko pitanja vezanih uz njihove igre, kao i mobilnu gaming industriju općenito te saznajte koji su njihovi budući planovi i što možemo očekivati na jRPG mobilnom tržištu.

Matteo,  drago nam je da ste izdvojili vremena za nas. Pola redakcije odraslo je uz Square Enix igre kao i ostale jRPG klasike, a možemo slobodno reći kako nas u današnje vrijeme vaši naslovi uvelike podsjećaju na njih, nostalgija je na svakom koraku. Kako je cijela ideja započela i kako ste zadovoljni s uspjehom svojih igara?

docomo_concept_phone_ceatec_2008_3
DoCoMo feature mobiteli iz godine 2008.

Pozdrav Goran, hvala na pozivu, uvijek nam je drago popričati s ljudima koji nas podržavaju – evo kako ide cijela priča. KEMCO se zapravo još 2003. godine prebacio na izdavaštvo mobilnih igara. S obzirom da tadašnji mobiteli nisu imali vrhunsku tehničku osnovicu, najbolji način pružanja konzistentnog iskustva i dugačkog gameplaya korisnicima je bilo putem RPG igara, s obzirom da su za ovaj žanr najbitniji dobra priča i originalan sustav igranja. Od tad pa do danas surađujemo s razvojnim timovima kako bi stvorili sve više takvih igara. Kako je Japansko tržište feature telefona bilo izolirano od ostatka svijeta, u početku smo se koncentrirali samo na njega. Međutim, pojavom pametnih telefona mobilno tržište postalo je globalno, pa smo svoje naslove počeli portati na Android i iOS negdje 2010. godine, a zatim ih i lokalizirali na engleski jezik. Sada smo se potpuno prebacili na ova dva operacijska sustava i igre radimo direktno za njih. Kao što vidite na vašem primjeru, imamo fanove diljem svijeta.

 Istina, želimo vam takav uspjeh i dalje. Kada smo se već dotaknutli ta dva OS-a, nedavno smo imali priliku intervjuirati Davida H. Lawrencea, a razgovor se temeljio na tome zašto izbjegava Android tržište. Njegovo obrazloženje uključuje prilično dobre argumente poput “previše različitih verzija OS-a, previše različitih rezolucija te visoka stopa piratizacije”. S obzirom da je veći broj vaših igara namijenjen za Android nego za iOS, zanima nas koja je vaša “tajna”, odnosno, kako ste uspjeli zaobići sve nedostatke ove platforme?

Kolega David je u pravu. I nama je teško razvijati i portati igre na Android kao i prilagođavati ih različitim rezolucijama i verzijama OS-a.  Međutim, zahvaljujući suradnji s našim outsourcing razvojnim timovima, kao i višegodišnjem izdavačkom iskustvu, uspjeli smo se održati na Android tržištu. Još jedna od ključnih prednosti koju posjedujemo su brojni testeri koji testiraju igre na svim mogućim uređajima dostupnih na Japanskom tržištu, što nam pruža mogućnost konzistentnih testiranja. Ovo je vrlo bitno za Android, jer on zahtjeva dobru kontrolu kvalitete aplikacija. S druge strane, iOS je također bitan za nas jer i ondje imamo dosta fanova. Rekao bih da su nam i jedan i drugi OS podjednako važni, no s obzirom da si ti Gorane sada u pitanju, za potrebe ovog intervjua reći ćemo da nam je Android draži. 🙂

Ma mi nemamo problema s ostalim OS-ovima, vjerujemo u zdravu konkurenciju. Nego, imamo prilično visok broj razvojnih timova i programera u našoj državi i regiji, unatoč tome što smo mala zemlja, imate li kakav savjet za njih kada je u pitanju izrada i plasiranje Android igara? Vjerujemo da će ta informacija pomoći mnogima.

AIDERazmišljajte kao korisnik”. Razmislite što bi korisnici voljeli, u kvakvoj bi igri uživali i komunicirajte s njima putem društvenih mreža što je više moguće kako bi primili vrijedan feedback koji ćete primijeniti za poboljšavanje svoje sljedeće igre! Što se tiče samog programiranja, evo nekoliko savjeta naših programera:

Osobe zainteresirane za razvijanje neka najprije krenu s Javom za Android i Swiftom za iOS (Objective-C će također biti koristan). Kada je u pitanju Android, Googleov novi sustav temeljen na Gradleu je izuzetno fleksibilan i dozvoljava setup za više verzija. Iskoristite to. 

Uskoro budemo objavili par tekstova fokusiranih isključivo na razvoj igara, pa očekuj još podpitanja tada, no o tome kasnije, a sada nazad na vas. Vašem trenutnom portfoliju zavide mnoge izdavačke kuće, ali vjerujemo kako dolazi još puno naslova – što možemo očekivati ove godine?

Ove godine možete očekivati veliki broj novijih igara, taman smo se uhodali! Jedan od naših primarnih ciljeva je konstantno plasiranje kvalitetnih igara s novim idejama kako bi igrači i fanovi bili zadovoljni. Konkretnije, Android korisnici mogu očekivati 12 novih igara u 2015. godini, gdje će svaka od njih obilježiti svoju kategoriju u najboljem svjetlu. Pored toga, imamo još hrpu akcijskih prodaja u planu, a vjerujemo da ćete sve uredno popratiti.

Naravno – Matteo, kao i uvijek, hvala na ugodnom razgovoru, želimo vam puno uspjeha i očekujemo nove naslove uskoro 😉

Hvala i vama, bilo mi je drago. Pozdrav svim čitateljima iz Hrvatske!

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)