Recenzija: Candy Crush Saga

Vjerojatno ne postoji nitko tko nije čuo za Candy Crush Sagu, a čak i ako je niste zaigrali poznata vam je s Facebooka jer ste se svakodnevno susretali s dosadnim pozivnicama od prijatelja. U nastavku možete pročitati recenziju Android verzije i saznati naše dojmove.

1

Candy Crush Saga će 14. prosinca proslaviti svoj prvi rođendan otkako postoji na Androidu, dok je na Appleov App Store stigla mjesec dana ranije, 14. studenog. U ono vrijeme vjerojatno niti razvojni tim King koji stoji iza ove igre nije slutio kakvu će popularnost doseći, a kamoli igrači koji su tražili tek jednostavnu igru s klasičnom mehanikom gdje trebate povezati 3 identična elementa u vertikalnom ili horizontalnom redu.

Godinu dana kasnije i Candy Crush Saga je definitivno jedna od najpopularnijih igara na mobilnim platformama ikada, a lako moguće i na Facebooku, gdje je premijerno puštena u javnost 12. travnja 2012. godine. Ako bacite oko na Facebook stranicu igre uočit ćete i pozamašan broj likeova koji su premašili brojku od 54 milijuna. Za kraj ove i ne toliko dosadne statistike, navest ćemo samo da igra na App Storeu zarađuje preko 600 000 američkih dolara!

Zbog čega je igra toliko popularna pitate se? Obzirom da se temelji na vrlo jednostavnom konceptu i već tisuću puta viđenoj osnovnoj mehanici igranja, odgovor na to pitanje možda i nije toliko očit pa ćemo zato proći svaki od bitnih segmenata koji ovu igre čine toliko zabavnom i vraški zaraznom.

Šareno, hrskavo i preslatko

Za početak, Candy Crush Saga ima jedinstven vizualni identitet koji je prvi diferencirajući faktor od ostatka sličnih igara gdje nastojite spojiti tri ili više istih elemenata (u ovom slučaju slatkiša) horizontalno ili vertikalno. Ne možemo se oteti dojmu da je sam odabir slatkiša kao osnovnog vizualnog elementa imao kritičan utjecaj u proboju ove igre na trenutačnu popularnost. Uz vizualni element slatkiša tu je i onaj zvučni – apsolutno svi mogući elementi su pogođeni u stilu i zajedno postižu jedan iznimno privlačan audio-vizualni komplet koji će vas nastojati vratiti igri, slično kako i pravi slatkiši uzrokuju ovisnost. Stoga, ako ste možda na dijeti, ovu igru bolje preskočite na određeno vrijeme!

U trenutačnoj verziji, igra Candy Crush Saga se proteže kroz 500 individualnih razina (u trenutku pisanja razvojni tim je najavio dodatnih 100) koji su raspoređeni unutar 34 tematske cjeline. Naći će se tu tako zaljeva od karamele, jezera od limunade, čokoladnog dvorca i ostalih slastica od kojih nam cure sline. Ove pojedine razlike u dizajnu imati će direktan utjecaj i na samu mehaniku igre, kao i zadataka koji su postavljeni pred vas u svakom od nivoa.

candy crush saga

Jednostavna i zarazna mehanika će vas zadržavati satima

Kao što je već rečeno, u igri vam je primarni zadatak spajati tri ili više istih slatkiša kako biste ih uklonili s polja i dobili što je više moguće bodova. Kako napredujete kroz igru pred vas će se postavljati složeniji zadaci gdje morate ukloniti sav žele s nivoa ili primjerice progurati sastojke poput lješnjaka do dna polja. U pravilu ove razine postaju zahtjevnije kako napredujete kroz različite mape te će biti potrebno ovladati osnovnim vještinama stvaranja posebnih slatkiša koji pri aktivaciji eliminiraju čitav red vertikalno ili horizontalno, eksplodiraju te dva puta uklone sve susjedne slatkiše oko sebe ili kombinacijom tih posebnih slatkiša čiste sve više i više običnih slatkiša s mape.

2

Ono što izdvaja ovu igru iz hrpe ostalih je izvanredno izvedena društvena integracija, točnije Facebook integracija unutar same igre. Obzirom da je igra u startu zamišljena da donosi zaradu putem mikrotransakcija unutar same igre, privlačenje vaših prijatelja je od velikog značaja i za vaš uspjeh u igri, kao i za uspjeh igre kao takve. Ne zaboravimo činjenicu da se Candy Crush Saga pojavila kao ekskluzivna igra za Facebook, a tek nakon određenog vremena su došle verzije za mobilne platforme iOS i Android.

Kao i u ostalim igrama sličnog tipa, spajanjem četiri ili pet istih elemenata, stvarati ćete posebne slatkiše koji imaju značajnu destruktivnu moć. U Candy Crush Sagi možete spojiti četiri slatkiša bilo vertikalno ili horizontalno, pri čemu ćete dobiti slatkiš koji će očistiti cijeli vertikalni ili horizontalni red kad ga spojite s ostatkom istobojnih slatkiša. Ukoliko spojite pet slatkiša u jednom redu dobit ćete najjači adut u ovoj igri – color bombu pomoću koje možete očistiti sve slatkiše određene boje koji se trenutačno nalaze na polju.

Powerupovi su značajna, ali ne i kritična pomoć

Uz spajanje osnovnih slatkiša u raznorazne kombinacije, od velike pomoći će vam biti powerupovi koje možete kupiti pravim novcem, primiti kao poklon od prijatelja ili osvajati kako napredujete kroz igru. Ribice od želatine primjerice stvaraju 3 ribice određene boje koji vam zaplivaju preko ekrana i aktiviraju specijalne slatkiše ukoliko im se nađu na meti. Kotač od kokosa s druge strane je powerup pomoću kojeg možete očistiti sve slatkiše u jednom redu, pri čemu se i prva tri slatkiša koja se nađu na putu pretvore u jedan od slatkiša koji čiste cijeli red.

Planirati svaki korak ili se osloniti na teoriju kaosa?

Igra s vremenom pred vas postavlja konkretne zadatke, što će od vas zahtijevati određeno promišljanje i pametno biranje sljedećeg poteza. U početku će vam se činiti kako igra nema onu potrebnu dubinu koja bi vas mogla zadržati duže pred mobitelom ili ekranom no s vremenom se stvari promjene.

Definitivno je najzabavnije prepustiti se čarima drobljenja slatkiša, no vjerujemo da će vam to ubrzo i dosaditi jer ćete ubrzo “zaglaviti” na složenijim razinama. U svakom slučaju, uvijek probajte svakim potezom napraviti jedan korak unaprijed – bilo to uništavanje želatine, spuštanje sastojka jedno polje niže ili možda stvaranje posebnog slatkiša koji ima veću moć uništavanja, pružajući vam tako više manevarskog prostora za sljedeći, potencijalno kritičan potez.

Obzirom na nasumično generirana polja, postavljanje teorija oko idealne strategije za određene složenije razine treba uzeti sa zrnom soli jer se velik dio rješavanja razina svodi na vašu intuiciju i predviđanje idućeg uspješnog drobljenja – globalno govoreći, što više slatkiša zdrobite u jednom potezu lakše ćete prijeći određenu razinu, stoga je najpametnije usredotočiti se na stvaranje i kombiniranje što je više moguće posebnih slatkiša, čime ćete u više navrata stvarati nove prilike za rješavanje levela.

Preuzmite Candy Crush Saga za Android:

[pb-app-box pname=’com.king.candycrushsaga’ name=’Candy Crush Saga’ theme=’light’ lang=’en’]