Recenzija: Badland

Nakon cijelog fijaska oko Flappy Birda, integritet pametnih telefona kao platforme za promidžbu i guranje kvalitetnih naslova je postao malo poljuljan. Isplativost ulaganja u igre koje bi se igrale na ovoj platformi nikad nije bila izričito visoka budući da je publika jednostavno manje zahtjevna, gledajući u globalu. Čak štoviše, velik broj kompleksnih RPG igara koje su dizajnirane ekskluzivno za mobilne platforme znaju i odbiti ljude zbog svoje nespretnosti i često preambiciozne kontrolne sheme koja se teško realizira na ekranu osjetljivom na dodir na način da bude dovoljna dobra za ugodno igraće iskustvo. Ovo nije slučaj s igrom Badland.

badland_1

Pokazalo se više puta da je za uspješnu igru za mobilne platforme potrebno imati jednostavne kontrole, privlačnu grafiku i linearan sustav napredovanja, ako isti uopće i postoji. Badland je igra koja sadrži sva tri ključna elementa i uz sve to dodaje još i osjetan element straha i napetosti, budući da ćete u igri konstantno bježati i izbjegavati smrtno opasne situacije.

Što je Badland?

Badland je 2D akcijska avantura za Android u kojoj preuzimate ulogu letećih klonova koji vuku određene evolucijske konce s pticama i nekakvom pufastom slatkom životinjicom. Počinjete s jednim klonom i kako napredujete kroz „lošu zemlju“, pred vama će se stvarati mnoštvo power-up-ova, neki od kojih su ključni za prelazak određenog dijela razine. Unatoč predivnim krajolicima kroz koje ćete prolaziti, jasno je da se okoliš budi i želi vas spriječiti u vašem naumu da … ostanete živi. Iako su kontrole jako jednostavne (tapkate po ekranu kako bi klonovi zamahnuli krilima), igra impresionira svojim level dizajnom koji će od vas tražiti brzu prilagodbu okolišu i opasnostima koje vrebaju u istom.

Vaš cilj je savladati sve prepreke koje se pred vas stave kako biste dosegli cijev na kraju svake razine koja će usisati sve klonove koji su pod vašom kontrolom. Jedini neprijatelj koji će vam konstantno zadavati glavobolje jest ni manje ni više nego lijeva strana ekrana koja se giba relativno u odnosu na brzinu vaših klonova. Svi klonovi koji previše zaostanu za vodećom grupom će biti eliminirani i nepovratno izgubljeni, stoga je važno održavati stabilan ritam kroz čitavu razinu, imajući kontrolu nad što je većom mogućom grupom klonova. Generalni savjet za što bolji rezultat u igri (što više čitavih klonova) jest grupirati ih na način da oblik grupe omogućava optimalan prolaz kroz prepreku koja stoji pred vama. Kad izgubite i zadnjeg klona igra je gotova i bit ćete vraćeni na zadnji checkpoint kojih je na sreću više nego dovoljno, za neke možda i previše budući da se gubi onaj element potencijalno izgubljenog truda i živaca.

Kome je namijenjen Badland?

Badland svojim grafičkim stilom koji neodoljivo podsjeća na Limbo, poznatu indie uspješnicu s PC-a, trudi se biti prikladan za svakoga. Kako igrač napreduje kroz igru, izazovi koji se pojavljuju su postepeno teži i zahtijevaju veću dozu koncentracije i pravovremenih reakcija, no uz sav taj šarm nesavladivosti i nemoći, igra će vam ponuditi da preskočite određeni checkpoint ukoliko uzastopno budete gubili sve klonove na određenom dijelu razine.

badland_2

Lokalni multiplayer je također prisutan i to na način da do četiri igrača mogu istovremeno kontrolirati svog klona. U praksi ovakva igra funkcionira iznenađujuće dobro iako na prvu i ne zvuči toliko ugodno i izvedivo. Uzimajući u obzir da se kontrolira jednostavnim tapkanjem prsta po ekranu, na prosječnom pametnom telefonu dijagonale ekrana 4 – 4,5 inča moguće je ugodno igrati s još jednim igračem. Možete probati i sami kako ovakva igra funkcionira – svaki igrač dobije svoju polovicu (ili četvrtinu) ekrana na tapkanje i jedino na što se treba paziti jest da ne zaklanjate svojim prstom klona od drugog igrača.

Kvaliteta i trud uložen u Badland za Android vidi se na svakom koraku i svi elementi potrebni za dobru zabavu na vašem pametnom telefonu su tu. Uzimajući u obzir da je igra djelomično besplatna, nema razloga da ju ne skinete još danas i isprobate. Zbog svoje iznimno jednostavne kontrolne sheme i linearnog napredovanja kroz težinu, Badland preporučujemo svakome. Ono što vam možemo garantirati jest da će vas Badland definitivno iznenaditi svojom misterioznošću i konstantnim osjećajem jeze koji s vremenom postaje sve intenzivniji. Probajte i uvjerite se sami!

[pb-app-box pname=’com.frogmind.badland’ name=’BADLAND’ theme=’light’ lang=’en’]