Intel se povlači s tržišta pametnih telefona i tableta

intel atom procesori

Bez obzira što je Intel najpoznatiji proizvođač procesora na svijetu, značajan uspjeh u mobilnom segmentu je ipak izostao. Zbog loših financijskih rezultata i snažne konkurencije, kompanija je u petak navečer objavila kako se povlači s tržišta mobilnih telefona i tableta.

intel

Qualcomm, Apple i Samsung dominiraju segmentom u koji je Intel želio nametnuti veću prisutnost, no uspjeh je godinama sve više izostajao i u konačnici je otkazan i sljedeći čip naziva Broxton. Nakon ovoga su pali i prihodi, otpušteno je 12.000 ljudi, a tijekom travnja izvedena su planirana restrukturiranja. Intel je i dalje jedan od najvećih divova globalne tech industrije, no daleko je to od onih vremena stare slave, posebno ako uzmemo u obzir da je Intel posljednjih pet i više godina proživljavao tranziciju s, tada već dobro osigurane pozicije proizvođača desktop PC procesora, na proizvođača mobilnih procesora.

Intelu nije išlo od početka

Ako se prisjetimo 2006. godine i svježe predstavljene Microsoftove Ultra-Mobile PC kategorije, znamo da je Intel tada uskočio u cijelu priču s niskovoltažnim Celeron i Pentium M čipovima u kombinaciji s nesretnom Vistom. Zbog puno problema sa samim operacijskim sustavom, visokom cijenom uređaja i lošom autonomijom, UMPC kategorija pala je u zaborav. Stvar nije bila puno bolja niti s MID uređajima (Mobile Internet Device) koji su nastajali na inicijativu Intela. Predstavnik toga segmenta bila je Nokia N810 – nespretno dizajniran i skup uređaj s lošim softverom. Nakon prvih par neuspjeha, Intel je mislio da im zapravo treba dobar operacijski sustav dizajniran prema potrebama mobilnog tržišta pa je tako kreiran Moblin – OS temeljen na Linuxu. Niti Moblin nije zabilježio nikakav uspjeh te je na kraju spojen s Nokijinim Maemom. Svi ovi eksperimenti i loše izvedene ideje itekako su koštale Intel. Konkretnije, 2013. gubitak na mobilnom tržištu iznosio je 3.1 milijardu dolara, a 2014. 4.3 milijarde dolara što je Intel u konačnici natjeralo da kombinira financijska izvješća mobilnog i PC segmenta samo kako bi prikrili gubitke.

Intel mobilni gubitci

Dobra ideja nije dovoljna

Daleko od toga da Intel nije imao dobru viziju. Njihovi UMPC i MID uređaji su ciljali na isto tržište kojim danas phableti i tableti vladaju. Dakle, tržište je postojalo kao i dovoljan broj zainteresiranih kupaca, ali ideja je loše izvedena i to košta. Jedina šansa koja se stvorila Intelu bila je prije godinu i nešto dana kada je Snapdragon 810 podbacio. Tada se činilo kako bi Intel s Atom procesorima mogao uzetio dio tržišta, no pojavom Snapdragona 820 to više nije moguće. Koliko god Intel imao dobrih vizija i namjera, jednako toliko puta su i donijeli krive odluke. Primjerice, 2009. kada se Intel odlučio posvetiti WiMAX 4G standardu, Qualcomm je krenuo drugim putem i svoje nade položio u LTE, što se na kraju potvrdilo kao ispravna odluka. Sva ta akumulacija loših odluka, loših poslovnih poteza i loše realiziranih ideja dovela je do ogromnih financijskih gubitaka koji su na kraju natjerali Intel da se nakon cijeloga desetljeća konačno preda i kaže gotovo je.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)